Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je 2 nova natječaja Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. i to  za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina, i mjeru Promidžba na trećim tržištima.

Mjera Ulaganja u vinarije i marketing vina namijenjena je poduzećima u sektoru vina, organizacijama proizvođača vina, udruženjima dvaju ili više proizvođača ili sektorske organizacije. Sredstva su namijenjena ulaganjima u kupnju novih strojeva i opreme do iznosa njihove tržišne vrijednosti.

Razina potpore iznosi do 50% prihvatljivih troškova i ovisi o veličini podnositelja (za mikro, mala i srednja poduzeća maksimalna potpora iznosi 50%, za velika poduzeća s manje od 750 zaposlenih ili prometom manjim od 200 milijuna EUR potpora iznosi 25 % dok za ostala velika poduzeća potpora iznosi 24%.

Rok za podnošenje prijava je do 1. lipnja 2018., a Natječaj i detaljne upute s popisom obrazaca dostupni su ovdje.

Natječaj za mjeru Promidžba na tržištima trećih zemalja namijenjen je stručnim organizacijama uključenim u sektor vina, organizacijama proizvođača vina, udruženjima organizacija proizvođača vina, privremenim ili stalnim udruženjima dvaju ili više proizvođača, sektorskim organizacijama uključenim u sektor vina, javnim tijelima utemeljenim zakonom koja predstavljaju proizvođače vina (osim korisnika Državnog proračuna) i privatnim poduzećima registriranim za proizvodnju vina.

Dozvoljeni troškovi unutar mjere Promidžba su:

  • objavljivanje reklama u medijima (tisak, televizija, radio, internet, društvene mreže)
  • ulaganja u odnose s javnošću, promociju i marketing, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku, promociju imidža Hrvatske, promotivne prodaje
  • ulaganja u izradu i distribuciju promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja
  • ulaganja u sudjelovanje na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja te
  • administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika

Razina potpore iznosi do 80% od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50% prihvatljivih troškova odnosi na sredstva EU, a udio od 30% od ukupno prihvatljivih troškova na sredstva državne potpore (de minimis potpora ). Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 200.000 EUR.

Rok za podnošenje prijava je do 30. svibnja 2018., a natječaj i detaljne upute s popisom obrazaca dostupni su ovdje.

Podsjećamo da je izmjenama Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018., tzv. Vinske omotnice uvedena nova mjera – Informiranje u državama članicama, koja promovira odgovornu konzumaciju vina te sustav zaštićenih oznaka izvornosti i zemljopisnog podrijetla. Natječaj za tu mjeru planiran je u lipnju 2018. godine, a namijenjen je organizacijama proizvođača vina i udruženjima, sektorskim organizacijama i javnim tijelima koja predstavljaju proizvođače vina. Sredstva se mogu iskoristiti za informativne kampanje, sudjelovanje na sajmovima i izložbama, oglašavanje u medijima, izradu i distribuciju informativnih materijala, izradu spotova, web stranica, fotografija te troškove osoblja, prijevoz, hotelski smještaj, ugostiteljske usluge i sl. Minimalni iznos potpore po projektu je 3.000 eura, a maksimalni 50.000 eura. Razina potpore iznosi do 50% od ukupno prihvatljivih troškova i odnosi se na sredstva EU.

Utvrđena visina sredstava namijenjenih za sektor vina iznosi 10,8 milijuna eura godišnje.

Izvor: www.mps.hr