Globalni ciljevi održivog razvoja (COR) i moj grad / škola – istraži, odaberi, smisli priču, sudjeluj u natječaju, osvoji nagradu. Jednostavno! Prijaviti se mogu učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 3. travnja do 10. svibnja 2019.

#PrvaGeneracija ime je inicijative koju je 2016. pokrenula švedska vlada. Cilj inicijative je podići razinu svjesnosti među mladima i edukatorima o Globalnim ciljevima održivog razvoja koje su države članice UN-a usvojile 2015. godine. Inicijativu je već provelo petnaestak zemalja diljem svijeta i obuhvatila je nekoliko milijuna djece i mladih.

Ovo će biti treća godina da se projekt provodi u Hrvatskoj, a ovogodišnji partneri projekta su organizacije civilnog društva Terra Hub, WWF Adria i ODRAZ.

Prijaviti se mogu učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 3. travnja do 10. svibnja 2019. putem e-mail adrese [email protected]

Učenici imaju zadatak izraditi plakat dimenzija 700 x 700 mm koji se odnosi na jedan od 17 COR-a, a koji se izravno ili neizravno odnosi na klimu i klimatske promjene. Cilj plakata je senzibilizirati javnost za odabrani cilj i njegov utjecaj na klimatske promjene.

Natječajem se želi potaknuti rasprava o ciljevima i suradnja pri ostvarivanju ciljeva u našoj lokalnoj ili široj zajednici. Izložba će biti postavljena tijekom Europskog tjedna održivog razvoja, od 30. svibnja do 5. lipnja 2019. u Studentskom centru u Zagrebu.

Pet najboljih učeničkih plakata bit će dio završne izložbe Švedskog instituta, koja prikazuje ciljeve održivog razvoja i kako se Švedska nosi s njihovom provedbom.

Na dan otvorenja izložbe u Studentskom centru, održat će se panel rasprava u Stablu znanja Studentskog centra, u kojoj će sudjelovati predstavnici poslovnog, akademskog i civilnog sektora te mladi koji budu odabrani kao finalisti.

OPIS ZADATKA
Za sudjelovanje u projektu potrebno je izraditi plakat dimenzija 700 x 700 mm koji se odnosi na neki od 17 Ciljeva održivog razvoja, a koji se izravno ili neizravno odnosi na KLIMU odnosno na klimatske promjene i njihove učinke na ljude, gospodarstvo i prirodu u vašem/našem neposrednom okruženju (u vašem gradu, ulici, kvartu, školi, na igralištu…).

Natjecatelji sami odabiru kojim ciljem će se baviti, a važno je da temu cilja pokušaju što više prenijeti u lokalni kontekst odnosno pronaći ili predložiti kako bi se globalni cilj mogao primijeniti i provesti u lokalnom okruženju. Npr: COR u praksi/ oko mene/ u mom gradu/školi/trgovini/ulici/igralištu. Od natjecatelja tražimo da na plakatu prenesu svoju lokalnu priču na temu odabranog cilja.

Plakat može sadržavati bilo kakve elemente i može biti napravljen/izrađen/iscrtan bilo kojom tehnikom, a jedni uvjet je da se poštuju dimenzije i da plakat jasno komunicira odabrani cilj odnosno da svojim izgledom/porukom senzibilizira javnost za temu kojom se bavi. Ispričajte nam svoju priču!

Tko može sudjelovati

  • Svi učenici osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu.
  • U jednom timu može sudjelovati najviše pet učenika/učenica.
  • Iz jedne škole u projektu može sudjelovati više timova.


Kako se prijaviti i rokovi
Učenici se prijavljuju od 3. travnja do 10. svibnja 2019., tako da na e-mail adresu [email protected] pošalju svoje ime i prezime, razred i školu koju pohađaju, imena učenika koji sudjeluju u timu te odabrani cilj za koji će izraditi plakat.

Kao materijal za pripremu učenici će primiti brošuru o Ciljevima održivog razvoja koju je izradila udruga ODRAZ-Održivi razvoj zajednice.

Najkasnije do 10.svibnja učenici trebaju poslati fotografiju (dobre rezolucije) gotovog plakata uz kratki opis (max 400 riječi) na e-mail adresu [email protected].

Žiri sastavljen od predstavnika/ca organizatora će odabrati pet plakata, a pobjednici/pobjednički timovi bit će obaviješteni o izboru do 15. svibnja 2019.

Kriteriji za odabir najboljeg plakata:

  • Tema plakata je jasno povezana s odabranim ciljem održivog razvoja,
  • Jasna je poveznica, izravna ili neizravna, odabranog cilja i klimatskih promjena (pozitivnog ili negativnog utjecaja na prirodu, ljude, gospodarstvo),
  • Globalni cilj i problematika kojom se bavi jasno je prenesen u lokalni kontekst – “moj grad/ulica/kvart/škola/trgovina/igralište/obitelj/prijatelji/klub…”,
  • Priča koju plakat priča jasna je i zanimljiva, ima pouku ili poziv na akciju – suradnju u rješavanju problema odnosno u postizanju odabranog cilja održivog razvoja,
  • Plakat je izradio tim od najviše pet učenika i učenica osnovne i srednje škole u RH i dimenzija je 700mm x 700mm.

Plakate pobjednika, koji će biti dio izložbe, treba poštom poslati u Zagreb najkasnije do 20. svibnja 2019.

Organizatori će pet najboljih timova pozvati u Zagreb na otvorenje izložbe i pokriti troškove putovanja. Troškovi smještaja također će biti pokriveni ukoliko tim dolazi iz grada udaljenog više od 300 km od Zagreba.

Veselimo se vašim prijavama! Sretno!

Izvor: http://www.wwfadria.org/kampanje/prvageneracija/